Sv. Benedikt se rodio oko 480. god. u Nursiji (u blizini Perugie, u Italiji), a umro je 21. ožujka 547. godine.
Glavna oznaka ovoga sveca je da je cijeli njegov život bio uronjen u molitvu.
Zašto je molitva tako važna? Bez molitve nema one povezanosti nas i Boga po kojoj dobivamo iskustvo dobrog i bliskog Boga. Po njoj dobivamo snagu da svoj život provedimo služeći Bogu. bez molitve, naša duša ne diše i ona polako umire. Zato je Benedikt u pravilo svoga reda na prvo mjesto postavio molitvu: „Moli i radi“. Molitva je naše uzdizanje duše k Bogu da je on napuni svojim milostima, kako bi mogli u svojem radu biti od Boga po njoj blagoslovljeni.
Sv. Benedikt – čovjek duboke molitve, je upravo zahvaljujući njoj mogao učiniti tako veliko djelo; uspostavio je zapadno redovništvo, donio zlatno pravilo redovničkog života i svojim samostanima postao začetnik zapadne civilizacije.
A koliko bi mi mogli činiti veća djela u svojem životu, samo kad bi više molili i kad bi molili srcem, a ne samo jezikom.
Osnovno pravilo sv Benedikta: moli i radi, nije dano samo redovnicima. To pravilo života vrijedi jednako kako za vrijeme svetog Benedikta, tako i za nas danas.
Ovo pravilo nas uči kako u životu ostvariti Isusovu riječ: „ne živi čovjek samo o kruhu, već o svakoj riječi što izlazi iz Božjih usta.“ Uči nas da neprestance hranimo dušu Bogom, da ona u nama bude izvorom mira i blagoslova.
Benediktovo pravilo nas uči kako da nam rad bude izvor blagoslova, zadovoljstva i blagostanja, a ne grobna jama u koju pokapamo svoje životne radosti, nade ali i svoj vječni život.
Jer ima i danas ljudi koji rade dan i noć, svetkom i petkom bez počinka i odmora ali nisu sretni i zadovoljni. Ima onih koji obiluju u svim materijalnim blagodatima ali u srcu nema mira i zadovoljstva. S pravom se zato kaže da su najbogatiji ljuti, najnesretniji ljudi na svijetu. Sam rad nije nikada dovoljan da bi donio i duhovni mir. Rad treba zalijevati molitvom. Molitva je kao blaga kiša koja naš rad blagoslivlja da bi on urodio duhovnom i materijalnom korišću. Jednako tako vrijedi i obratno. Svaka molitva bi bila neplodna bez rada. Takva bi molitva bila kao kiša na jalovoj ili nezasijanoj njivi. Na takvoj njivi ne će biti roda. Sveti Benedikt tako nam je učitelj i duhovnog ali i svakodnevnog života.